تحولات عراق| آمریکا استقرار سامانه پاتریوت در پایگاه عین الاسد را تایید کرد

9:56 - 23 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۵۶۹
روند تحولات در عراق از حرکت روند سیاسی در این کشور پس از ماه‌ ها بن بست در انتخاب نخست وزیر جدید حکایت دارد این در حالی است که منابع آمریکایی از استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد خبر می دهند.
تحولات عراق| آمریکا استقرار سامانه پاتریوت در پایگاه عین الاسد را تایید کردبه گزارش گروه بین الملل ؛ معرفی «مصطفی الکاظمی»، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت عراق، به عنوان مامور جدید تشکیل کابینه در عراق، با استقبال گروه‌ ها و جناح‌های سیاسی این کشور مواجه شده است.

مهم‌ترین تحولات عراق در ساعات گذشته عبارتند از:

*تعیین جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای اطلاعاتی در مورد یکی از فرماندهان حزب الله: وزارت خارجه آمریکا، با ادعای تلاش برای محدود کردن منابع مالی گروه مقاومتی «حزب الله»، اعلام کرد به هر کسی که بتواند اطلاعاتی در مورد «محمد کوثرانی»، یکی از فرماندهان حزب الله لبنان، که در عراق فعالیت می‌کند، ارائه دهد، ۱۰ میلیون دلار پاداش خواهد داد.

کوثرانی از سال ۲۰۱۳ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

*نصب سامانه موشکی پاتریوت در عین الاسد: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چند مقام آمریکایی نوشت: «واشنگتن با هدف حمایت از نیرو‌های ائتلاف بین المللی، سامانه‌های جدید دفاع هوایی را در عین الاسد عراق مستقر کرده است.»
 

به گفته این مقام ها، سامانه پاتریوت و ۲ سامانه موشک‌های کوتاه برد در پایگاه عین الاسد نصب شده اند؛ ضمن اینکه در پایگاه «اربیل» نیز یک سامانه موشکی مستقر شده است.

این مقام‌های آمریکایی در ادامه تاکید کردند، بخش عمده‌ ای از نظامیان این کشور در عراق، باقی خواهند ماند.

*حمایت گروه‌ها و احزاب عراقی از نخست وزیری الکاظمی: «عبدالله الخربیط»، عضو ائتلاف «قوات العراقیه»، دلیل حمایت این گروه از «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر جدید عراق را توانایی وی در عبور از موقعیت حساس و خطرناکی خواند که عراق در حال حاضر به آن مبتلا است.

وی در ادامه تاکید کرد: «انتخاب الکاظمی به نخست وزیری برای همه گروه‌ ها و احزاب سیاسی عراق به معنای پیروزی است.»

«عبدالخالق العزاوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف قوات العراقیه نیز حضور نمایندگان جناح‌های سیاسی عراق در زمان واگذاری سمت نخست وزیری به الکاظمی، را بیانگر حمایت سیاسی جامع از تشکیل کابینه جدید توصیف کرد.

الکاظمی، پنجشنبه هفته گذشته در پی توافق گروه‌ های سیاسی عراق از سوی «برهم صالح»، رئیس جمهور این کشور به عنوان نخست وزیر جدید مکلف به تشکیل کابینه شد.

*تاکید سائرون بر عدم سهم خواهی جناح‌ها و گروه‌ها در کابینه جدید: «علاء الربیعی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «سائرون»، بر اجتناب گروه‌ ها و جناح‌های سیاسی از سهم خواهی در کابینه نخست وزیر جدید تاکید کرد.

وی همچنین پیش بینی کرد، الکاظمی، بتواند بدون مشکل خاصی از پارلمان رای اعتماد بگیرد؛ چرا کها روند تحولات جاری از اعتماد جمعی به وی خبر می‌ دهد.
 
*ابتلای دستکم ۲۲ سرباز آمریکایی پایگاه عین الاسد به کرونا: براساس گزارش‌ها دستکم ۲۲ سرباز آمریکایی پایگاه نظامی «عین الاسد» عراق، به بیماری کرونا مبتلا شدند. این سربازان برای درمان به «اربیل» منتقل شدند.

برچسب ها: عراق برهم صالح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *